12 Temmuz 2012 Perşembe

waffle

merhaba : )

cok mutluyum. waffle'imi yaptim, hemen yedim yuttum, agzimin kenarindaki nutellami yalandim.. ilk defa deniyorum. bir kac tarife baktim internetten ve kivaminca, kokusuna baka baka, icimden geldigince birlestirdim.. waffle makinesinin olmasi buyuk avantaj. benim gibi teflon tavada yapacak olursaniz iyice pisirmenizi oneririm, benimki hafif beyaz kaldi. sanirim haftasonu internette ve carsida pazarda waffle makinesi arastiracagim : )

gelelim tarife.. 7 gibi yemekten kalktiktan sonra 9'da waffle yemek mideye yuklenmekten baska birsey degil. anlayacaginiz hepsini pisiremedigim icin tahminen 4-5 kisilik tarif verecegim.

malzemeler
2 yumurta
1 su bardagi sut
1.5 su bardagi un
1 yemek kasigi seker
ceyrek cay bardagi zeytinyagi (daha azi da olur)
tereyag
1 tutam tuz
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
cilek
muz
istediginiz diger meyveler
nutella
findik, fistik, ceviz ne varsa

yapilisi
yumurtanin sarisini kucuk bir kaba, beyazini buyuk bir kaba alin, kabuklarini da cope atin
sarisinin oldugu kaba seker ilave edip iyice karistirin
beyazinin oldugu kaba ise vanilyanin yarisini ekleyip mikserle cirpin
iyice kopuren beyazli karisima sut, vanilyanin kalan yarisi, kabartma tozu, zeytinyagi ve tuzunuzu ekleyip cirpin
karisiminiza cirparken azar azar un ilave edin
son olarak sari ile beyaz karisimi cirpin
kabinizin agzini kapatip buzdolabinda yarim saat bekletin

orta boy teflon tavanizi kizdirdiktan sonra istediginiz kadar tereyagi koyun 
tereyaginiz eriyince buzdolabindan cikardiniz karisimdan bir kepce ilave edin
karisim tavaya yayilacak ve buna ragmen krepten daha kalin kalacak
onlu arkali pisirdikten sonra sunum yapacaginiz tabaginiza alin
uzerine sizi bastan cikaracak kadar nutella, meyveleriniz ve findik ve/ya fistik ne isterseniz ilave edip waffle'inizi ikiye katladiktan sonra kendinize, misafirinize ve sevdiklerinize ikram edebilirsiniz..

kalan karisimi yarin pisirecegim.. bakalim halen ayni lezzeti yakalayabilecek miyim? sizi haberdar ederim : )

abbas gelsin waffle yesin ;*)

bayilin! afiyet olsun : )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder