22 Aralık 2012 Cumartesi

yumusacik cup cake gorunumlu pogaca

merhaba,

ruby sparks kim?

gunun adi ''erken kalkan yol alir''. bu sabah 4.5'ta uyandim ki ne uyandim. ne kadar uykum varsa hepsini almisim bir onceki gece kanepede sizarak. butun gun benim oldu, ben mutfagin. kalaninda da 2012 yapimi ''ruby sparks''i izledim ve etkileyici bir film olmasi sebebiyle size de tavsiye ederim.

saat aksamin 7'si yorulmadimsa da oturayim artik. tabi once yusyumusak bir o kadar da leplezzetli cup cake gorunumlu pogacalarimin tarifini yazayim;

malzemeler
1 buyuk su bardagi ilik su
1 buyuk su bardagi ilik sut
oda isisinda 3 adet yumurta
3-3.5 buyuk su bardagi un (isin ozu aldigi kadar un)
1.5 corba kasigi seker (isterseniz artirabilirsiniz)
1 tatli kasigi tuz
1 paket kuru toz maya
yarim cay bardagi siviyag (zeytinyagi kullaniyorum)
beyaz peynir (capsiz feta'lara lezzet vermesi icin kasar rendesi de ilave ettim)

yapilisi
yumurtalarin sarisini ve akini ayirin. sarisini firina vermeden evvel pogacalarin uzerine sureceksiniz.
sut, su, yumurtalarin aklari ve zeytinyagini bir kaba alin
uzerine seker, tuz ve 3 su bardagi unu ilave edip yogurmaya baslayin
hedef : kulak memesi kivamindan daha yumusak bir hamur elde edeceksiniz
mayayi ekleyin ve yogurun
uzerine nemli bir mutfak bezi serip sicak bir yerde 1 saat mayalanmasi icin bekletin
1 saat sonra; firini 180 dereceye isitin
hamurunuzu alin
oklava ile acilacak gibi degilse daha fazla un ilave edebilirsiniz
3-4 parcaya bolun
her parcayi oklavanizla hafif unlaya unlaya acin
elde ettiginiz nispeten dairenin tamamina peyniri serpin ve rulo olacak sekilde sarin
hamurdan ayirdiginiz diger parcalara da ayni islemi uygulayin
rulolari iki parmak kalinliginda kesin
isterseniz tepsiye dizebilirsiniz daha hos gozukmesi icinse cup cake kagitlarina yerlestirebilirsiniz
uzerlerine yumurtanin sarisini surup firina verin
20 dakika sonra lezzetli pogacalariniz hazir :)




BYimle pek begenerek yedik.. 

afiyet olsun......



3 yorum: