26 Aralık 2011 Pazartesi

ayva marmeladi - receli

merhaba,

ilk olarak recel ile marmelat arasindaki farki belirtmek istiyorum
recelde meyveyi butun ya da tane olarak gorup yiyebilirsiniz daha diri olur
marmelatta ise meyve pure haline getirilmistir.

fotografini gordugunuz ayva marmeladi, cunku rendeleyerek yaptim. eger ki kup kup ya da kucuk ay seklinde dograyip ayni yontemle pisirseydim ayva receli olacakti. yapilisindaki bu ince detay tamamiyle sizin zevkinize bagli.

Malzemeler
3 ayva
5 su bardagi su
1 limon
4 su bardagi seker

Yapilisi
yikayip soydugum ayvalari rendeledim. sert bi meyve oldugu icin umarim elde rendelemek zorunda kalmazsin..
icinde su olan tencereye ayvalari kararmamasi icin hemen aktardim. ayvanin cekirdeklerini de uzerine koydum. rengini iste bu cekirdekler verecek, yerken ayirirsiniz ya da usenmezseniz recel pistikten sonra.

kaynatmaya basladim. yaklasik 10 dakika sonra sekerini ekledim ve karistirarak kaynamaya biraktim. benim yapmam kisik ateste 1.5 saat surdu. onerim basinda bekleyip ara ara karistirarak orta hararetli ateste kaynatmaniz. daha kisa surecektir.

yaklasik 30 dakika sonra limonu slklp karisima ekleyin. cok sulu gozukse de telasa mahal yok. o kendini toparlayacaktir. rengi ve goruntusu degistiginde recel-marmelat gibi oldugunda 10 dk daha kaynatip atesten alabilirsiniz.

olur da koyulasmazsa 2 saattir ocaktaysa artik atesten alip kapagini kapatip sabaha kadar bekletirseniz marmeladiniz hazir olur. kivamindan emin olmak isterseniz buzdolabinda beklettiginiz bir tabaga bir kasik koyun. parmaginizla ortasina bir yol cizin. eger yol kapaniyorsa, 3 vakte kadar receliniz hazir :P
recel-marmelat pistiginde kavonozlara koyup agzini kapatin. ev bu esnada mis gibi ayva kokacak.
sonrasinda (2-3 hafta veya 1 ay sonra) sekerlenme olursa tekrar ocaga alip kaynatin, eriyen seker recelin icinde kaybolacaktir.

Afiyet Olsun : )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder